Bir Sohbet hikayesi

Bir arkadaşım anlattı,
Kalp gözü açık bir kişi bir rüya görür;
Rüyasında Konya'da bir adam evine gelenlere çok ikram eder onlara sohbet verirdi. Her sohbette misafirlerine mutlaka kendisi ikramda bulunurdu. Çayı, pastayı ikramda ne varsa hepsini kendisi getirir, kimseden de şunu getirir misin diye de bir istekte bulunmazdı.
Bir gün eve çok güzel ve genç birisi geldi. İlk kez geldiği için onunla biraz sohbet ettiler, ev sahibi ona da ikramlarda bulundu. Sonra sohbete başladılar. Sohbet bittiğinde herkes evine gitmek için hazırlandı. yeni gelen arkadaş da ev sahibini kucakladı ve bir dahaki sefer benim evimde sohbet edelim dedi. Ev sahibi adam teklifi kabul etti ve adresini aldı. Öylece ayrıldılar.
Sonraki bir akşam arkadaşlarla buluştular ve o yeni adamın evine doğru yola çıktılar. Yol gittikçe uzak oldu, Konya'nın dışına çıktılar. Arkadaşlarından bazıları dedi ki çok uzakmış o kadar biz gidemeyiz, geri dönüyoruz. Onlar geri döndü. Yanında 4-5 kişi kaldı. Beraberce yola devam ettiler. Karanlık bir evin önüne geldiler, ev duvarlarla çevriliydi. Yanında kalan arkadaşları dediler ki "Biz bundan sonrasına gelmeyelim" Adam tek başına kaldı. Kapıdan içeri girdi evin etrafı bembeyazdı. Kapıyı çaldı ve kapıyı açan ev sahibi adam "Hoş geldin" dedi.
Adam da "Hoşbulduk, kusura bakma yanımdaki arkadaşlar yoldan geri döndü ben tek başıma geldim" dedi.
Yeni ev sahibi: "Önemi yok " dedi.
"Seninle o kadar konuştuk ama ismini hiç sormadım ismin nedir senin"
"Ben Azrail'im" dedi.
"Nasıl olur sen sadece can almaya gelmez misin?"
"Evet öyle"
"İyi ama ben daha ölmedim ki"
"Hayır sen öldün, seninle sohbetten sonra kucaklaştığımda canını almıştım."
"Hem sen can alırken çok acı çektirmez miydin?"
"Evet ama Allah'u Teala dedi ki: 'O verirken hiç yüzünü ekşitmez ve üzülmezdi elimdeki azalacak diye o yüzden onun ruhunu acıtmadan al' dedi Ben de böyle senin ruhunu aldım "
"Peki benimle gelenler nasıl geldi?"
"Onlar senin cenazene gelenlerdi, Sona kalan 4-5 kişi de seni mezara koyan kişilerdi."

....
Allah her mümine böyle ölüm nasip etsin.





Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Çifin çiçeği (Ağu-Avu çiçeği)

Trabzonlu Ses Sanatçıları-3 Süreyya Davulcuoğlu

Trabzonlu Ses Sanatçıları-6 Fahrettin Dilaver