Öfkeyle Kalkan Zararla Oturur, Hala anlaşılmadı.

Eğer geçmişten ders alınsaydı atasözleri birer altın gibi saklanırdı. Ne yana baksam aynı hatalar aynı yanlışlar tekrar ediyor. Bu yapılan yanlışlar hep eskiyi bir kenara bıraktığımız için oluyor.

Geçmişten adam hisse kaparmış... Ne masal şey!
Beş bin senelik kıssa yarım hisse mi verdi?
'Tarih' i ' tekerrür ' diye tarif ediyorlar;
Hiç ibret alınsaydı, tekerrür mü ederdi?

Diye yazmış usta şair Mehmet Akif. Öyle de zaten. kendi bildiğimizi okumak hususunda ne kural tanırız ne de fikir. Bazen insan kendini aşar ve ister istemez yapmak istemeyeceği işleri bile yapar.

Ben başımdan geçen bir olayı anlatmak istiyorum. Oğlum küçükken bir ara yaptığı yaramazlıklardan dolayı ona kızıyordum. Bazen de bağırıyordum. Bir müddet sonra baktım ki o da bana ben ona nasıl davranıyorsam öyle davranmaya başladı. Anladım ki beni ayna gibi görüyor. Ben ona nasıl davranırsam o da bana öyle davranıyor. O saatten sonra daha güzel davranmaya karar verdim. Bu olay insanlara yaklaşımımı değiştirdi.

Acaba diyorum bunca yıl okumuş ve bir yerlere gelmiş insanlarımız bu olayın farkında değil mi? Etrafına nefret kusanlar var.  Sanıyorlar ki nefretle gidince iş bitecek. Nefretle insanların üzerine gidince bu sorunlar çözülecek. Bilmiyorlar ki biz ne kadar nefretle yaklaşırsak olaylar o kadar daha büyüyecek. Büyüyecek ve bizi içine alacak.

İnşallah ders alanlardan oluruz. Bir an önce bu olaylar da son bulur.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Çifin çiçeği (Ağu-Avu çiçeği)

Trabzonlu Ses Sanatçıları-3 Süreyya Davulcuoğlu

Trabzonlu Ses Sanatçıları-6 Fahrettin Dilaver