Adam Gibi Adam Olmak...

Bugün Fatih Kent Konseyi toplantısına gözlemci olarak katıldım. Kent Konseyleri ne işe yarar diye çok düşünmüşümdür. Bu toplantıda aklımdaki sorulara cevaplar bulmaya çalıştım, çoğu olumlu sonuçlar olsa da aralarına sıkışan olumsuz sonuçlar da çıkardım. Bir muhtar naylon poşetin zararlı olduğunu anlatmak için kendine bir sponsor bularak bez torba/poşet yapmış. Bütün katılımcılara birer tane örnek olarak verdi. Naylon poşetler gerçekten çok tehlikeli, doğada yüzlerce sene erimiyorlar. Bu hassasiyetinden dolayı bu muhtarı kutlamak gerekiyor. Sonra, konseyin çalışma grupları ve meclisleri var, hepsinin başkanı çıkıp konuşma yaptı. Kendi projelerini anlattı. Her konuşmacıdan sonra da konuşmacıya sorular soruldu.
Oldukça faydalı olduğunu düşündüğüm bu tür toplantılara daha çok katılmayı arzu ediyorum.

Şimdi asıl meseleye geleceğim. Konuşmalar arasında bir adam sürekli mikrofonu alıyor ve kendi çapında yaptığı işlerin reklamını yapıyor. Şahsen ben çok kızdım buna. Tabi tek kızan da ben değildim. Hem hemşehrim hem de yeni tanımama rağmen saygı duyduğum ve beni bu toplantıya davet eden Genel Sekreter Hasan Bey adamı öyle yerine oturttu ki sormayın. Önce birkaç kez nazikce uyardı ama nafile. Hasan Bey daha dayanamadı ve sonunda adamı nazik bir şekilde yerine oturttu. Çoğumuz bu otoriteyi gösteremeyiz.  Adam daha kalkıp da birşey diyemedi. Bu tür organizasyonlarda böyle otoriter insanlar oldukça işler iyiye gider yoksa işler sarpa sarar. Hasan Bey, ağır başlı saygıdeğer bir insan. Zaten insanın yüzüne bakınca nasıl birisi olduğunu anlarsınız. Gösterişten uzak ve insanlara saygısı da eksik değil. Bir de bakıyorum İlner Ortaylı beye. Geldi havalı havalı konuşmasını yaptı, sonra biraz oturdu ve çekip gitti. Adam Profosör olmuş ama sanırım adam olamamış.
Keşke Hasan Bey gibi insanlarımızın sayısı fazla olsa. Onlar profosör olamasa da adam gibi adam olmayı başarmışlar...

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Çifin çiçeği (Ağu-Avu çiçeği)

Trabzonlu Ses Sanatçıları-3 Süreyya Davulcuoğlu

Trabzonlu Ses Sanatçıları-6 Fahrettin Dilaver