Emekli Olunca Yapacaklarım...

İnsanımızın genel yapısı gereği hep sağlam bir işim olsun çalışayım, emekli olunca rahat ederim. Ben oldum olası bu düşünceye karşıyım. Herkes Memur olmak için aylarca sınavlara çalışır ille de ayağımı devlet kapısından içeri atayım diye.


Bir kere bu düşüncede olan insanlarda ilerleme fazla olmaz, memur gelir memur gider.

Halbuki bizim insanımız çok zekidir. Pek çok işi başaracak kapasitededir. Ama rahatlığını düşündüğü için yapabileceği işleri de yapamaz hale gelir. Tabi bunda özel sektörün de payı yok diyemeyiz. Aslında insanımızın özel sektörden kaçmasının sebebi de şu olsa gerek; işveren ister ki benim işçim benim için 24 saat çalışsın ama benden ek para, izin, sigorta istemesin.



İşte bu iki tezat içinde ne yapacağı belli insanımızın.

Asıl gelelim anlatmak istediğime. Girersin bir işyerine haftanın 5-6 günü çalışırsın. 7. gün sana kalır onu da ancak dinlenerek geçirirsin. gezmeye gidecek olsan gidemezsin, bir günde hangi arkadaşını, akrabanı görebilirsin? Sabredersin, sabredersin taa ki emekli oluncaya kadar. Nasıl olsa emekli olunca bütün günler benimdir. istediğim gibi gezerim, tozarım.

Tabi gezer tozarsın. Yaş gelmiş 60-65'e bu saatten sonra nereye gidersin? Camiye, eve, çay ocağına. Emekli olunca yapacağın başka bir şey var mı?



Bana göre insan bugün için çalışmalı ve yaşamalı, Yarın için yine yatırımını yapsın ama bugün de kendini tabiri caizse köle gibi çalışıp bitirmek gerekmez. Dünyayı sen mi kurtaracaksın?

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Çifin çiçeği (Ağu-Avu çiçeği)

Trabzonlu Ses Sanatçıları-3 Süreyya Davulcuoğlu

Trabzonlu Ses Sanatçıları-6 Fahrettin Dilaver