Azrail A.S can alırken neden kimse onu suçlamaz?

Hz.Adem'in alınacağı toprak dünyadan alınacaktı.bu toprağı alma vazifesi meleklerin en büyüğü olan cibril-i emine verilmişti. fakat cibril eli boş döndü.

-hani toprak?
-Ey Rabbim, emrettiğin toprağı almak üzere gittim ancak arz yalvardı. "beni kusurlu hale getirme yoksa allaha sığınırım"dedi. ben ise sana sığınana sığınma hakkı tanımaktan başka bir şey yapamadım.
vazife mikaile verilmişti, o da aynı şekilde döndü. üçüncü olarak gönderilen ve adı azrail olan melek emri yerine getirmek üzere vardığında aynı sızlanışla karşılaştı. ama o:
-ben Allah'ın emrini yerine getirmeden dönmekten allaha sığınırım dedi. verilen emre göre miktarı ve çeşidi belli olan toprakla döndü. bu defa Cenab-ı Hakk ile azrail arasında şöyle bir konuşma geçti:
-sana yalvardığı zaman arza merhamet etmeli değil miydin?
-Ey Rabbim, senin emrini yerine getirmek onun yalvarışından daha önemlidir diye düşündüm.
-o halde onun soyundan gelenlerin ruhlarını almakta yine sana yakışan bir görev olacaktır.
bundan böyle adı melekü'l-mevt yani ölüm meleği olarak bilinen azrail, asıl vazifesini almış oluyordu.artık o, yeryüzünde Allahın emriyle aldığı topraği yine allahın emriyle toprağa döndürme görevini yürütecek eceli gelenlerin ruhlarını güzel çirkin demeden, genç koca dinlemeden hasta sağlam ayırdetmeden alıp götürecekti.
---------
Yukarıdaki metin A.Lütfi Kazancı'nın PEygamberler Tarihi Adlı eserinden alınmıştır.

Şimdi düşünüyorum da yakın akrabalarımız, arkadaşlarımız aramızdan ayrılıyor. Ölürken hiçbirisine "Azrail canını aldı" denildiğini duymadım. Ya bir trafik kazası, ya kalp krizi ya da aşka bişey... Hepsinin aklımızca bir sebebi vardı. Çünkü Azrail A.S Yüce Allah (cc)'a demişti ki "Ey Rabbim, ben onların canını alırsam onlar beni kötü bilir", Allah (cc)'da ona "Merak etme hepsine bir sebep vereceğim hiçkimse senin canını aldığını düşüneyecek." dedi.
Olay o gün bu gündür aynen devam ediyor. Kalp krizleri, kanserler, kazalar,.... vs. Hep bir sebep çıkıyor meydana.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Çifin çiçeği (Ağu-Avu çiçeği)

Trabzonlu Ses Sanatçıları-3 Süreyya Davulcuoğlu

Trabzonlu Ses Sanatçıları-6 Fahrettin Dilaver