Kripto paralar ve dünyanın geleceği

 Son zamanlarda hızla adından söz ettiren sanal paralar gelecek günlerde yeni projelerle vazgeçilmez bir hal alacak. Kolay para kazanma derdinde olan insanlar elindekini buraya yatırıyor. Bir ümitle buraya bağlanıyorlar. Bilmeden ufak bir parayla dünyaları kazanmanın derdine giriyorlar. 

Şimdi size küçük bir hikayeyle durumu açıklamak istiyorum. Ben domates üreten bir çiftçiyim. Her sene bir sürü zorluklarla tarlayı ekiyorum, ilaçlıyorum, sürüyorum, mahsülü topluyorum. Sonra tüccara satıyorum. Bir senede belki geçinecek kadar kazanıyorum. Onun da 100bin lira olduğunu düşünelim. Yani yılda 100bin lira masraf ediyorum hadi diyelim üstüne 100bin lira koyuyorum. Bir çiftçi bu kadar kazanır mı bilmem ama devam edelim. Bir sene binbir eziyetle uğraşıyorum ve parayı kazanıyorum. 

Yandaki arkadaşım yan gelip yatıyor benden çok kazanıyor. Anlatıyor bana, beni de heveslendiriyor. Sonunda kararımı veriyorum ve diyorum ki bu sene ben de domates ekmeyeceğim tarlama. Paramı kripto paraya yatıracağım. Ve de öyle oluyor. yatırıyorum. Birkaç fırtına atlatıyorum param eriyor, bazen de çıkıyor. Bildiğim bir konu değil gece gündüz stresle piyasaya bakıyorum. Sonra benim gibi diğer çiftçiler de paralarını buraya yatırmaya başladı. Kahveye gidip çay içip bitcoin, etheryum gibi paralardan bahsediyoruz artık, kimse mahsülden bahsetmiyor. Bir sene böyle geçti herkes stresli bir şekilde kazandı veya kaybetti. Ertesi sene bri fiyat artışı oldu, domates fiyatları uçtu. önceden 1 lira olan fiyatlar 4-5 lira oldu. Herkes isyanda çok pahalı oldu diye. Bazıları keşke bu sene ben ekseydim demeye başladı. Ama iş işten geçmişti. Hikaye bu.

Artık yeni düzen kurulmaya başlandı. Herkes kolay paraya alıştırılacak, üretim sıfırlanacak. Üretemediğimiz için hep sermayeden yiyeceğiz, üstelik 1 liralık ürünü 5-10 kat pahalı alarak. Bir süre sonra da bu sermaye bitecek. Sonra dımdızlak ortada kalacağız. 

Gelelim kripto paralara, insanlardaki bu kazanma hırsı olduktan sonra bir iki haberler herkes parasını buraya yatıracak. Dünya piyasalarında inanılmaz büyüklükte paralar dönüyor. Herkes bir anda zengin olmak istiyor. Kişisel olarak belki zengin oluruz fakat ülke olarak fakirleşiriz, toplumsal bir yokluğun içine düşeriz. Çöldesin ve elinde taşıyamayacağın kadar altın var ne işe yarar? Bir bardak su bulamadıktan sonra. 

Ben de kripto paraları böyle görüyorum. Bir süre herkes zengin olacak. sonrasında üretim olmayacağı için yokluk ve kıtlık başlayacak. Bu dönemi iyi değerlendiren milletler dünyayı yönetecekler, Biz de bunlardan biri olmalıyız. Üretimden asla taviz vermeden alacaksak da yine alabiliriz kontrollü bir şekilde.





Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Çifin çiçeği (Ağu-Avu çiçeği)

Trabzonlu Ses Sanatçıları-3 Süreyya Davulcuoğlu

Trabzonlu Ses Sanatçıları-6 Fahrettin Dilaver