Bugün çok hüzünlüyüm Efendim!

Bugün çok hüzünlüyüm Efendim
Bir bir değerlerimiz kaybolurken
Biz senden uzaklaştık Efendim.

Sen bize hayayı öğrettin Efendim.
Biz oruçluya saygı duymayı unuttuk
Karşısında nezaketsizce hareket ettik
Biz hayayı unuttuk Efendim.

Sen bize hoşgörüyü öğrettin efendim.
Biz ufacık bir kıvılcımdan yangınlar çıkardık,
Kardeşi kardeşe düşürdük hasım yaptık.
Biz hoşgörüyü unuttuk Efendim.

Sen bize merhameti öğrettin Efendim.
Biz birbirimizi nasıl ezeriz
Gönülleri nasıl parçalarız peşinde koştuk
Biz merhameti unuttuk Efendim.

Sen bize kanaatkar olmayı öğrettin Efendim.
Biz buldukça daha çok istedik.
Doymadık, doyamadık hırsla yenisini istedik
Kanaati unuttuk Efendim.

Sen bize saygıyı öğrettin Efendim.
Annemizi babamızı azarladık,
Kılıç gibi dilimizle etrafımızı kestik.
Biz saygıyı unuttuk Efendim.

Sen bize hakkı öğrettin Efendim
Bizim olmayanı ele geçirdik.
Hor kullandık yıprattık, attık
Biz hakkı çiğnedik Efendim.

Sen bize güler yüzlü olmayı öğrettin Efendim
Yüzlerimiz asık oldu, etrafımıza zarar verdik.
Selam vereni borçlu çıkardık.
Gülmesini unuttuk Efendim.

Sen bize zamanı değerlendirmesini öğrettin Efendim.
Biz her anımızı boş işlerle doldurduk.
Telefona hapsolduk, oyunlara hapsolduk.
Biz zamanı öldürdük Efendim.

Sen bize güzel sözler öğrettin Efendim.
Biz birbirimize kan kustuk,
İğneledik, çiğnedik, yere vurduk
Biz haysiyeti kaybettik Efendim.

Sen bizi birleştirdin Efendim.
Biz her fırsatta bölündük,
Her konuşmada biraz daha parçalandık.
Biz dağılmayı sevdik Efendim.

Sen bize üstünlük takvadadır dedin Efendim
Kulaktan duyma sözlerle vaaz verir olduk
Bilmeden alim olduk, bilge olduk
Boş bilgili ukalalar olduk Efendim.

Sen bize mükemmel bir din bıraktın Efendim
Biz dini kıyafet yaptık, giydik.
Gösteriş olsun diye etrafta gezindik.
Biz dini anlamadık Efendim.

Sen bize dünyalıklara değer vermemeyi öğrettin Efendim
Biz ne kadar dünyalık varsa topladık,
Alamadıklarımızı da ısmarladık
Biz aslında dünyayı da kaybettik Efendim.

Sen bize temiz olmayı öğrettin Efendim
Biz kendimizi kirlettik, çevremizi kirlettik.
Dünyamızı kirlettik.
Biz aslında ömrümüzü kirlettik Efendim.


Affet bizi Efendim, sana layık bir ümmet olamadık














Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Çifin çiçeği (Ağu-Avu çiçeği)

Trabzonlu Ses Sanatçıları-3 Süreyya Davulcuoğlu

Trabzonlu Ses Sanatçıları-6 Fahrettin Dilaver